پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3753
-
الف
+

مراسم خاکسپاری مرحوم مبارکه

مراسم تشییع و خاکسپاری کریم اکبری مبارکه شنبه، ۱۰ آبان‌ماه برگزار می‌شود.

مراسم تشییع و خاکسپاری کریم اکبری مبارکه  شنبه، ۱۰ آبان‌ماه برگزار می‌شود.

به گزارش آی‌فیلم به نقل از ایسنا، نوید اکبری مبارکه فرزند مرحوم کریم اکبری مبارکه در رابطه با مراسم خاکسپاری پدرش گفت: پیکر پدرم فردا ساعت ۱۱ صبح در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) به خاک سپرده خواهد شد و مزار ایشان در طبقه فوقانی مزار مرحوم عباس سعیدی خواهد بود.

نوید اکبری مبارکه در گفت‌وگوی دیگری نیز خاطرنشان ساخته بود: پدرم در روزهای اخیر مشغول بازی در سریالی بود که یکی از عوامل آن و بعد هم خانم لاله اسکندری مبتلا به کرونا شدند و با توجه به بیماری زمینه‌ای که پدر من داشتند، بیماری تمام ریه‌اش را درگیر کرد. چند روز قبل عکس ریه از ایشان گرفته شد ولی داروها موثر نبودند و چهارشنبه صبح (هفتم آبان) که پدر را در بیمارستان بستری کردیم، در فاصله ۲۴ ساعت فوت کردند و همه ما در شوک هستیم.

او در ادامه گفته بود: در این‌باره بیمارستان هم کوتاهی کرده و دارویی (آمپول) را که باید استفاده می‌کرده به پدرم تزریق نکردند چون می‌گویند آن را نداشتند، درحالی که اگر گفته بودند ما دارو را تهیه می‌کردیم.

 کریم اکبری مبارکه متولد ۱۶ خرداد ۱۳۳۲ در تهران، بازیگر با سابقه تئاتر، سینما و تلویزیون است. وی فارغ‌التحصیل کارشناسی بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده‌ هنرهای زیبا دانشگاه تهران است.

اکبری مبارکه فعالیتش را از تئاتر و از سال ۱۳۵۰ شروع کرد و پس از آن در سال ۱۳۵۹ وارد تلویزیون شد.

از مهم‌ترین آثار کریم اکبری‌مبارکه می‌توان به بازیگری در سریال «مختارنامه» در نقش اَحمَر بن شُمَیط فرمانده سپاه مختار ثقفی، سریال «امام علی(ع)» در نقش ابن ملجم مرادی، «پشت‌بام تهران»، بچه‌مهندس، خروس، جراحت و عیاران اشاره کرد

وی همچنین در فیلم‌های «مرگ یزدگرد» در نقش سرکرده، «مقاومت»، «مسافران»، «دیدار»، «چند می‌گیری گریه کنی»، «روزهای زندگی»، «ترانه شرقی» و «قندون جهیزیه» بازی کرده است

گفتنی است این هنرمند فقید پیش‌تر در برنامه  «خارج از کادر» به گفت‌وگو با مخاطبان آی‌فیلم پرداخته بود.

کریم اکبری مبارکه پنج‌شنبه 8 آبان‌ماه بر اثر ابتلا به ویروس کرونا از دنیا رفت.

بیشتر بخوانید:

مبارکه: «مختارنامه» جزء یادگارهای زندگی من است                         

تدارک آی‌فیلم به‌یاد کریم اکبری مبارکه        

م ه / س م

نظر شما
ارسال نظر